Linkek a témában:
A B-Max egyik legnagyobb dobása a tolóajtó
Gondolkodó embernek nehéz olyan autót eladni, aminek nem sok értelme van. De közel nem lehetetlen. Csak találni kell valami cifra marhaságot, ami elveszi a józan eszét. A B-Maxban pont ilyen szemfényvesztés a B-oszlop nélküli karosszéria és a tolóajtó duója. Mérnöki teljesítményként azonban tényleg elismerésre méltó, amit letettek az asztalra, kérdés, van-e erre szükség?
B oszlop nélkül is ötcsillagos a törésteszt
A vadonatúj Ford B-MAX 5 csillagos értékelést és a legmagasabb besorolást kapta az Euro NCAP töréstesztjén, miután 83 százalékos teljesítményt nyújtott az általános védelem területén, és 93 százalékot szerzett a felnőtt utasok védelmének vizsgálatán.
B-oszlop nincs, hely van. 1.0 EcoBoost és 1.6 TDCi
Miniegyterűt dobott piacra a Ford. A B-MAX praktikus tolóajtóval ideális autója a kiscsaládnak, az egyliteres EcoBoost motor pedig a maga módján lehengerlő.
Drágán add az ötleted? 1.4 Titanium
Természetesen azért, hogy lássák: ő is praktikus ember, akinek fontos a család. És igen, éppen erre a baromságra építenek a gyártók: a mini MPV az autóipar iPhone-ja, és pozőrök veszik. Ezt tudja nagyon jól az Opel és a Ford is, ezért rátesznek még egy lapáttal és olcsó, de kretén ötletekkel teszik még különlegesebbé ezeket az autókat. Aztán eladják azoknak, akik képtelen észrevenni, hogy a katalógusban ugyanaz a boldog család mosolyog az ötajtós Focus vagy Astra sedan fotóján, mint akik a B-Max vagy a Meriva mellett. Voltak olyanok, akik megpróbálták hülye ötlet nélkül, de a Fiat Idea olyan csapnivaló volt, hogy még odahaza sem vették autószámba és Hyundai ix20-szal sincsenek tele a Tesco-parkolók.
Egyedi MPV sok meglepetéssel, menetpóba
Az elmúlt hónapok egyik legérdekesebb járgányát tettem próbára idén télen. Egy olyan autót, amely több okból is figyelmet érdemel. Leginkább azért, mert a világ első olyan családi MPV-je, amely nem rendelkezik B-oszlopokkal. Ezt főként azok fogják díjazni, akik gyermekek szállítása miatt gyakran szerelnek gyerekülést az autóba, vagy azok, akik mozgáskorlátozott személyeket hordanak autóval.
Így lett kisgömböc a Fiestából
Tolóajtajával, hiányzó B-oszlopával és okos üléselrendezésével a Ford B-max igaz svájci bicska négy keréken, ráadásul combos, egyliteres turbómotorokkal kapcsolódik be a downsizing-divatba. De vajon épp bőrrel szállnánk ki belőle egy oldalütközés után?
Jótékonykodó cégautó
Mindenki a B-Max újszerű, csuklópántos első ajtóiról és a hátsó tolóajtókba integrált középső karosszéria-oszlopáról beszél, pedig a Ford legújabb egyterűje több mint egy innovatív ajtó. Kiváló kisautó nagy térrel.
Kisautó nagy térrel
A B-Max olyan, mint egy egészségesen felhizlalt Fiesta, amelyet még a vasorrú bába is elfogadna cégautónak. 1,4-es benzinmotorral, jól felszerelve vallattuk. Könnyen megeredt a nyelve, mindent elmondott.
Sok hűhó a semmiért (avagy milyen a román Ford)?
Minden egyes sajtóanyag, beszámoló, ami a Ford B-Max-szal foglalkozik, ugyanazzal kezdődik. Hogy nincs B oszlopa. Meg hogy tolóajtós. A Ford is erősen erre alapozza a kommunikációt, a nemzetközi bemutatón egy karosszéria-mérnök mesélt az autóról. Adtak mellé egy másik fejlesztőt, aki a SYNC fantázianevű multimédia-illesztő rendszerről adott bővebb információt, de a motor-váltó-futómű területeket illető kérdésekre a helyszínen csak felületes válaszokat kaphattak a kérdezők. Tényleg ennyire különleges a Romániában, a régi Oltcit gyár helyén készült Ford bódéja?
Sok jó ember elfér
Egyre átláthatatlanabb az autóipar. Minden évben kényszeresen újabb és újabb kategóriák látnak napvilágot, a legtöbb vásárló rég elvesztette a fonalat, de néha még az autós újságírók is meginganak, sőt a kereskedelmi vezetőknek is meg kell nézniük a sajtóanyagot. Hogy például tulajdonképpen mi is ez, amit a Ford B-Maxnak nevezett el. Merthogy réges-régen egy messzi-messzi galaxisban volt a Focus. Aztán lett mellé egyterűsített Focus, ez volt a C-Max. A B-Max pedig akkor egy egyterűsített Fiesta? Nem egészen, ugyanis semmi köze hozzá, önálló modell, mini-egyterű sok igazán jó embernek, akik, ugye, kis helyen is elférnek. Mert hogy a B-Maxban nincs olyan nagyon sok hely, de erről majd később.
Védi a fényezést
Azt, hogy mennyivel kényelmesebb így a beszállás a hátsó ülésre, nehéz objektíven megítélni. Az első ülés támlája miatt ugyanis semmivel sem nagyobb - sőt, a hátsó ajtó első éle miatt talán még kisebb is - a rendelkezésre álló hely, mint ha hagyományos formában nyílna az ajtó. Belül a magas építésnek köszönhetően nagyobb a térérzet, ami városban bőven elegendő, és hosszabb utakon sem kell szorongani, amennyiben maximum négyen utaznak együtt.
Meghatározás
A Ford új modelljét, a B-MAX-ot kifejezetten a városi közlekedésre fejlesztették ki. A kompakt méret és a könnyen hozzáférhető ajtórendszer 1,5 méter széles nyílást tesz lehetővé a tágas belső térhez. Az alacsony sebességen működő biztonsági rendszer lassú forgalomban segít megelőzni a koccanást, szükség esetén a vezető helyett fékez.