Linkek a témában:
B oszlop nélkül is ötcsillagos a törésteszt
A vadonatúj Ford B-MAX 5 csillagos értékelést és a legmagasabb besorolást kapta az Euro NCAP töréstesztjén, miután 83 százalékos teljesítményt nyújtott az általános védelem területén, és 93 százalékot szerzett a felnőtt utasok védelmének vizsgálatán.
A B-Max egyik legnagyobb dobása a tolóajtó
Gondolkodó embernek nehéz olyan autót eladni, aminek nem sok értelme van. De közel nem lehetetlen. Csak találni kell valami cifra marhaságot, ami elveszi a józan eszét. A B-Maxban pont ilyen szemfényvesztés a B-oszlop nélküli karosszéria és a tolóajtó duója. Mérnöki teljesítményként azonban tényleg elismerésre méltó, amit letettek az asztalra, kérdés, van-e erre szükség?
B-oszlop nincs, hely van. 1.0 EcoBoost és 1.6 TDCi
Miniegyterűt dobott piacra a Ford. A B-MAX praktikus tolóajtóval ideális autója a kiscsaládnak, az egyliteres EcoBoost motor pedig a maga módján lehengerlő.
Drágán add az ötleted? 1.4 Titanium
Természetesen azért, hogy lássák: ő is praktikus ember, akinek fontos a család. És igen, éppen erre a baromságra építenek a gyártók: a mini MPV az autóipar iPhone-ja, és pozőrök veszik. Ezt tudja nagyon jól az Opel és a Ford is, ezért rátesznek még egy lapáttal és olcsó, de kretén ötletekkel teszik még különlegesebbé ezeket az autókat. Aztán eladják azoknak, akik képtelen észrevenni, hogy a katalógusban ugyanaz a boldog család mosolyog az ötajtós Focus vagy Astra sedan fotóján, mint akik a B-Max vagy a Meriva mellett. Voltak olyanok, akik megpróbálták hülye ötlet nélkül, de a Fiat Idea olyan csapnivaló volt, hogy még odahaza sem vették autószámba és Hyundai ix20-szal sincsenek tele a Tesco-parkolók.
Védi a fényezést
Azt, hogy mennyivel kényelmesebb így a beszállás a hátsó ülésre, nehéz objektíven megítélni. Az első ülés támlája miatt ugyanis semmivel sem nagyobb - sőt, a hátsó ajtó első éle miatt talán még kisebb is - a rendelkezésre álló hely, mint ha hagyományos formában nyílna az ajtó. Belül a magas építésnek köszönhetően nagyobb a térérzet, ami városban bőven elegendő, és hosszabb utakon sem kell szorongani, amennyiben maximum négyen utaznak együtt.
Egyedi MPV sok meglepetéssel, menetpóba
Az elmúlt hónapok egyik legérdekesebb járgányát tettem próbára idén télen. Egy olyan autót, amely több okból is figyelmet érdemel. Leginkább azért, mert a világ első olyan családi MPV-je, amely nem rendelkezik B-oszlopokkal. Ezt főként azok fogják díjazni, akik gyermekek szállítása miatt gyakran szerelnek gyerekülést az autóba, vagy azok, akik mozgáskorlátozott személyeket hordanak autóval.
Sok jó ember elfér
Egyre átláthatatlanabb az autóipar. Minden évben kényszeresen újabb és újabb kategóriák látnak napvilágot, a legtöbb vásárló rég elvesztette a fonalat, de néha még az autós újságírók is meginganak, sőt a kereskedelmi vezetőknek is meg kell nézniük a sajtóanyagot. Hogy például tulajdonképpen mi is ez, amit a Ford B-Maxnak nevezett el. Merthogy réges-régen egy messzi-messzi galaxisban volt a Focus. Aztán lett mellé egyterűsített Focus, ez volt a C-Max. A B-Max pedig akkor egy egyterűsített Fiesta? Nem egészen, ugyanis semmi köze hozzá, önálló modell, mini-egyterű sok igazán jó embernek, akik, ugye, kis helyen is elférnek. Mert hogy a B-Maxban nincs olyan nagyon sok hely, de erről majd később.
Így lett kisgömböc a Fiestából
Tolóajtajával, hiányzó B-oszlopával és okos üléselrendezésével a Ford B-max igaz svájci bicska négy keréken, ráadásul combos, egyliteres turbómotorokkal kapcsolódik be a downsizing-divatba. De vajon épp bőrrel szállnánk ki belőle egy oldalütközés után?
Sok hűhó a semmiért (avagy milyen a román Ford)?
Minden egyes sajtóanyag, beszámoló, ami a Ford B-Max-szal foglalkozik, ugyanazzal kezdődik. Hogy nincs B oszlopa. Meg hogy tolóajtós. A Ford is erősen erre alapozza a kommunikációt, a nemzetközi bemutatón egy karosszéria-mérnök mesélt az autóról. Adtak mellé egy másik fejlesztőt, aki a SYNC fantázianevű multimédia-illesztő rendszerről adott bővebb információt, de a motor-váltó-futómű területeket illető kérdésekre a helyszínen csak felületes válaszokat kaphattak a kérdezők. Tényleg ennyire különleges a Romániában, a régi Oltcit gyár helyén készült Ford bódéja?
Meghatározás
A Ford új modelljét, a B-MAX-ot kifejezetten a városi közlekedésre fejlesztették ki. A kompakt méret és a könnyen hozzáférhető ajtórendszer 1,5 méter széles nyílást tesz lehetővé a tágas belső térhez. Az alacsony sebességen működő biztonsági rendszer lassú forgalomban segít megelőzni a koccanást, szükség esetén a vezető helyett fékez.